همه چیز درباره کامپیوتر

همه چیز درباره کامپیوتر

سخت افزار و نرم افزار

چگونه فایل های خودمان را بر روی هارد مرتب کنیم؟

خوره های رایانه رابطه ای احساسی با هارد دارند: هرچه هارد حجمش بیش تر باشد، آنها احساس آرامش بیشتری خواهند داشت. ممکن است این خوره ها خیال خودشان را راحت کنند و در این بازار وانفسای هارد، بروند و با خرج کردن یک پول حسابی، یک هارد دوترابایت بخرند و نفس راحتی بکشند و پیش خودشان بگویند که خب، تا مدت ها فضای خالی خواهم داشت.

اما موضوع به این سادگی ها نیست. آنهایی که تجربه داشتن هاردهای حجم بالا را دارند، می دانند که اطلاعات مثل گاز می ماند و می توان به سرعت هر هاردی را با عکس و فیلم و موسیقی پر کرد.


مساله وقتی بغرنج تر می شود که این فایل ها نظم و ترتیب خاصی نداشته باشند و هر فولدر و هر مجموعه ای ساز خودش را بنوازد. ولی نگران نباشید! این شماره می خواهیم نگاهی بیندازیم به چند نرم افزار که می توانند در دسته بندی کردن فولدرها و مدیریت فضای هارد ور دست شما باشند.


Space Sniffer

[تصویر: 48511738492266303204.jpg]

اسپیس اسنیفر یک نرم افزار رایگان و پرتابل است که به شما کمک می کند تا درک بهتری نسبت به فولدرها و فضاهای روی هاردتان داشته باشید. این نرم افزار یک شمای تصویری از فولدرهای روی هارد به شما می دهد و به این ترتیب می توانید به راحتی ببینید فولدرها و فایل های بزرگ دقیقا کجاها قرار دارند.


Win Dir Stat
[تصویر: 37187221811653432607.jpg]

این نرم افزار تمام دایرکتوری با درایو را می خواند. محتوای آن دایرکتوری را در سه پنجره نشان می دهد. ضمنا به هر یک از انواع مختلف فایل های روی هارد یک رنگ اختصاص می دهد و درواقع یک نقشه کامل از هاردتان را در اختیار شما می گذارد.


Tree Size Free



[تصویر: 84568173387653929260.jpg]


به کمک این نرم افزار می توانید حجم فایل ها و زیرفولدرهای یک فولدر یا دایرکتوری خاص را به صورت یک منوی درختی ببینید. این نرم افزار هم رایگان است و می توانید نسخه پرتابل یا معمولی اش را از سایت آن دانلود کنید.


Disktective

[تصویر: 46365194786016727433.jpg]

بازهم رایگان و پرتابل! این نرم افزار می تواند اندازه واقعی دایرکتوری ها و نحوه توزیع فایل ها و زیرفولدرهای آن را نشان دهد. همچنین از آنجا که نیاز به نصب شدن ندارد، می توانید آن را مثل هر نرم افزار پرتابل دیگری روی فلش مموریتان بریزید و هرجا که می روید، آن را با خودتان داشته باشید.



javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: دو شنبه 20 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , mrtsf.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM